Mark van Berkel studeerde Bedrijfskundige Informatica. Na zijn studie begon hij op financiële afdelingen om zich daarna te richten op bedrijfsinformatie. Bij DIKW is hij naast zijn inhoudelijke adviseursrol verantwoordelijk voor de financiële gezondheid van de DIKW onderdelen. Soms moet je een organisatie of een team aanjagen, soms moet je ze tegenhouden. Mark zoekt altijd naar de balans. Dingen in beweging krijgen, daar ligt zijn kracht.
Mark is strategisch, is tactisch en schakelt makkelijk tussen organisatorische en de technische kanten van de business. Hij kijkt vooruit waar een organisatie naar toe moet. Hij wil met de klant de doelen halen, maar doet dit met aandacht voor de menselijke balans. De toegevoegde waarde van Mark is dat hij niet alleen de klant adviseert, maar deze ook begeleidt naar het uiteindelijke resultaat. Hij is het aanspreekpunt voor het management van de klant en weet het vertrouwen te krijgen.
Mark houdt zich voor zijn klanten met verschillende aspecten bezig. Om de klant zo goed mogelijk van dienst te zijn gebruikt en implementeert hij uiteenlopende referentiemodellen. De Analytical Roadmap en het Analytical Capability Maturity Model (ACMM) zijn voorbeelden van die modellen. Om een beeld te krijgen hoe dit in de praktijk werkt verwijzen we naar het whitepaper Designed for Change.
Een goed team moet zowel organisatorische als technische componenten hebben. Het maakt een team alleen maar sterker. Het is de uitdaging om de juiste mensen op de juiste plek te zetten. En met een ideaal team dat bestaat uit specialisten van de klant en specialisten van DIKW weet Mark de meest complexe vraagstukken tot een succes om te zetten.